Доброго дня любі діти та шановні дорослі.Пропоную підбірку ігор на розвиток емоційно-вольової сфери.

 ІГРИ ТА ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ДІТЕЙ



Гра «НАЗВИ ПОЧУТТЯ»

Мета гри: збагатити внутрішній світ дитини, допомогти їй побачити різноманіття емоцій. Гра сприяє збагаченню словникового запасу дитини, розвиває слухову пам'ять.

Для гри потрібно гумовий м’ячик невеликого розміру.

Рекомендований вік дітей - від 4 років.

У цій грі можуть брати участь, як мінімум, двоє гравців, але оптимальне їх число - три-чотири людини.

По суті своїй це одна з численних ігор з м'ячем. Гравці стають або сідають в коло (якщо гравців двоє, то вони сідають один проти одного). Гра починається. Перший гравець передає м'яч тому, хто сидить поруч, той - наступному і т.д. "Родзинка" гри полягає в тому, що, передаючи м'яч, гравець повинен назвати якусь емоцію, наприклад, "злість", "радість", "захоплення". Називати можна як позитивну, так і негативну емоцію. Передавати м'яч треба швидко, довго тримати його в руках небажано. Грати можна до тих пір, поки весь запас назв емоцій не вичерпається (зрозуміло, повторюватися гравцям не можна: якщо хто-небудь з них помилково скаже те ж саме слово, то інші гравці помічають це).

Суть цієї гри не в тому, хто переможе, а хто програє, а в самому процесі. Не важливо, на кому саме закінчиться запас відповідних слів, адже словниковий запас не нескінченний. Важливо, щоб діти назвали їх якомога більше. І все-таки, щоб обійтися без образ, дорослий може повторити гру через деякий час: діти будуть вже краще орієнтуватися і цілком можливо, що той, хто сьогодні програв в наступному турі здобуде блискучу перемогу.

 

Гра «ВГАДАЙ, ЩО Я ВІДЧУВ»

Мета гри: збагачувати внутрішній світ дитини. Гра сприяє кращому розумінню дитиною почуттів інших людей, розвиває навички зв'язного мовлення і спілкування, вчить співпереживати.

Рекомендований вік дітей - 3 - 5 років.

Не підлягає сумніву те, що дитині легше зрозуміти свій внутрішній світ і внутрішній світ інших людей на певних наочних прикладах. Ось чому, допомагаючи дитині осмислити емоції краще оперувати не абстрактними поняттями, а реальними ситуаціями. На цій основі і побудована гра. Грати в неї можна як індивідуально з дитиною, так і групою. Дорослий (хтось із батьків або вихователь) розповідає дітям невелику історію (або просто ситуацію) і просить дітей закінчити її, сказавши, що міг при даних обставинах відчути герой історії.

Починати слід з ситуацій, героями яких є самі діти.


Гра «НАМАЛЮЙ, ЩО ЧУЄШ»

Мета гри: виховувати позитивні емоції у дітей за допомогою музики, розвивати творчі здібності дітей.

Для гри потрібно аркуш паперу, а також набір олівців, фломастерів або фарб (комплект обладнання повинен бути окремим для кожного гравця) і музичний супровід.

Рекомендований вік дітей - від 4 років.

Дорослий пояснює правила гри. Вони прості. Спочатку діти уважно слухають музику, після чого намагаються вимістити свої враження на папір, самостійно підбираючи форми і кольори зображення. Кожен працює з окремим аркушем паперу. Після закінчення гри дорослий показує роботи всім гравцям, аналізує їх, звертаючи увагу дітей на найцікавіші малюнки, і підводить підсумки гри. Цікаво, що найнесподіванішими емоціями, які  "виплеснуті" на папір, є емоції молодших за віком дітей: мабуть, вони сприймають музику по-особливому, не так, як діти старшого віку.

 

Гра «МІШЕЧОК ЗЛОСТІ»

Мета гри: навчити дитину справлятися з негативними емоціями і, не пригнічуючи їх, направляти в нове - раціональне - русло.

Для гри потрібно невеликий мішечок з щільної тканини із зав'язками.

Рекомендований вік дітей - від 3 років (і періоди вікових криз взагалі).

Дорослий показує мішечок дитині і пояснює, що цей мішечок не простий, а чарівний: все погане, що накопичиться в душі, можна класти саме в нього. Після цього ставиться обов'язкова умова: злитися, верещати і кричати можна тільки в цей мішечок. Після цього мішечок зав'язується, і негативні емоції залишаються в ньому в самому прямому сенсі.

Гра «ЗНАЙДИ М’ЯЧ»

Обирається  один  ведучий. Діти  сідають  в  ряд  лицем  до  нього. За  спинами  передається  невеликий  м’ячик  або  інший  предмет. По  виразу  обличчя  та  пози  ведучий  повинен  вгадати,  у  кого  м’ячик. Передача  м’яча  припиняється  після  сигналу.

 

Гра «МІМІЧНА ГІМНАСТИКА»

Дитині  пропонується  виконати  ряд  вправ  для  мімічних  м`язів  обличчя. Наморщити  чоло, підняти  брови (подив). Розслабитися. Залишити  чоло  гладким   протягом  однієї  хвилини. Зсунути  брови, нахмуритися (серджуся). Розслабити-ся. Повністю  розслабити  брови, закотити  очі (а  мені  все одно – байдужість). Розширити  очі, рот  відкритий, руки  стиснуті  в  кулаки, все  тіло  напружене ( страх, жах). Розслабитися. Розсла-бити  повіки, чоло, щоки ( лінь, хочеться  дрімати). Розширити  ніздрі, зморщити  ніс (огида, вдихаю  неприємний  запах). Роз-слабитися. Стиснути  губи, примружити  очі ( презирство). Розслабитися. Посміхнутися, підморгнути (весело, ось  я  який!).

 

Вправа «ЧАРІВНИЙ ОБРУЧ»

Дорослий  пропонує  дітям  стати  в коло, у  центрі  якого  лежить  обруч. Вихователь  пояснює, що  цей  обруч  чарівний  і  кожен, хто  стане  в  нього  перетворюється  на  веселого  цуцика ( злу  пантеру, сумного  зайчика, здивовану  кізочку). Під  відповідну  музику  діти  почергово  виконують  ролі.

 

Гра«ПЛУТАНИНА»

Мета: згуртування групи

Вік: будь-який

 Діти вибирають одного з учасників, який виходить за двері. Решта стають кругом і беруться за руки. За командою дорослого вони, не кидаючи рук, плутаються між собою. Дорослий допомагає дітям заплутатися. Коли готова плутанина звуть гравця, який знаходиться за дверима. Його завдання - розплутати плутанину.

 

Гра«СЛУХНЯНИЙ М’ЯЧИК»

Мета: згуртування групи

Вік: будь-який

Діти стають у дві шеренги. За сигналом перекочують м'яч (діаметром 8 см) зі своїх долоньок, складених чашечкою, в долоньки, який стоїть ліворуч. Ні в якому разі не можна передавати м'яч по повітрю. Той, хто передав м'яч по повітрю або впустив його, вибуває з гри. Перемагає команда, в якій стає більше гравців.

 

Гра«ДІЗНАЙСЯ ХТО ЦЕ??»

Мета: створення позитивного емоційного фону в групі.

Вік: будь-який

Діти стають в коло, взявшись за руки, і вибирають ведучого. Він встає в центр кола. Йому хусткою зав'язують очі. За командою дорослого діти йдуть мовчки по колу, поки дорослий жестом не покажеться на одного з дітей. Той в свою чергу. Повинен відгукнутися на ім'я ведучого, а ведучий із закритими очима повинен назвати того, хто його покликав. Якщо ведучий сказав вірно, дитина стає замість нього. Гра продовжується до тих пір, поки кожен дитина не побуває в центрі кола.

 

Гра"ЗНАЙДИ МЕНЕ"

Мета: розвиток навичок спілкування.

Вік: будь-який

Для проведення даної гри діти діляться на дві команди, в одній з якої всім зав'язуються очі. Група з зав'язаними очима ходить по кімнаті і знаходить дітей з іншої команди. Але потрібно не просто знайти друга, але і дізнатися його. Це можна зробити, обмацуючи волосся, одяг, руки. Після того, як всі знайдені і названі, учасники міняються ролями.

 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Консультації для батьків Організація ігрової діяльності вдома, насиченої пізнавальними завдання

ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ПРОЕКТИВНОЇ МЕТОДИКИ “НЕІСНУЮЧА ТВАРИНА”