Виступ на батьківських зборах." Готовність дітей до навчання в школі.З чого почати?"

 Портрет дитини напередодні вступу до школи На думку психологів, педагогів, висновок про готовність дитини 6-7 років до школи можна робити на основі вивчення таких компонентів готовності: • психофізіологічна; • інтелектуальна; • особистісна (мотиваційна, емоційна, вольова, соціальна).

Психофізіологічний розвиток:
➢ має зрілі мозкові структури та функції;
характерною є відносна стабільність та рухливість нервової системи;
➢ проявляє достатню рухову активність;
➢ проявляє умілість рук, практичну вправність;
➢ здорова, не має хронічних хвороб;
➢ володіє основними гігієнічними навичками;
➢ знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі;
➢ працездатна, утомлюється лише після чималого навантаження;
➢ користується як провідною правою/лівою рукою;
➢ не заїкається і не має інших невротичних проявів.
Інтелектуальний розвиток:
➢ володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями;
➢ уміє концентрувати увагу, виконує вимогу за інструкцією дорослого;
➢ диференційовано сприймає різноманітну інформацію;
➢ здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації;
➢ усвідомлює основні зв’язки між явищами;
➢ має розвинене логічне запам’ятовування – добре запам’ятовує і відтворює;
➢ встановлює логічну послідовність подій;
➢ відтворює зразок на вимогу;
➢ робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності;
➢ розрізняє звуки мовлення, зіставляє їх з буквами, синтезує звуки у слова. Знаходить потрібні слова для вираження думки, використовує складні речення;
➢ диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів;
Мотиваційний розвиток:
➢ хоче йти до школи;
➢ вирізняється високою допитливістю – розвинена пізнавальна мотивація;
➢ може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого;
➢ має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху;
➢ свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя;
➢ зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками;
➢ у соціально прийнятий спосіб само реалізовується, самостверджується;
➢ має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб.
Емоційний розвиток:
➢ знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу;
➢ адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан;
➢ утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій;
➢ чутлива до значущих людей, виявляє чуйність;
➢ володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально прийнятий спосіб.
Розвиток вольової сфери:
➢ свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано;
➢ концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається;
➢ розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно;
➢ звертається по допомогу лише в рази об’єктивної необхідності;
➢ конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі;
➢ доводить розпочате до кінця;
➢ може відстояти власну думку;
➢ визнає свої помилки;
➢ дотримується своїх обіцянок.
Соціальний розвиток:
➢ приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість;
➢ відкрита контактам, комунікабельна;
➢ прихильно доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів;
➢ уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді;
➢ узгоджує індивідуальні інтереси з груповими;
➢ реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватись в поведінці та діяльності соціальних норм і правил;
➢ намагається уникати конфліктів, дружелюбно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися;
➢ усвідомлює межі схвалюваної і соціально неприйнятної поведінки;
➢ має більш-менш адекватну самооцінку;
➢ поважає себе та інших;
➢ має сформований абрис дитячого світогляду, елементарну систему ставлень.
Отже, готовність дитини до школи – це досягнення нею таких рівнів психофізіологічного, інтелектуального та особистісного розвитку, які засвідчують її здатність бути активним суб’єктом шкільного життя взагалі та навчальної діяльності зокрема.
Возможно, это изображение в мультипликационном стиле
Валерия Лемке, Катерина Охріменко и ещё 11

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Осінь. 30 осінніх ідей, які можна втілити з дітьми чи зробити для себе

21 РОЗВИВАЮЧА ГРА З ФІГУРКАМИ ТВАРИН